مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 14:172022-06-25سياسي

انتقاد از آمار بالای قتل در مازندران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حجت الاسلام دادگستری رییس کل دادگستری مازندران در همایش فعالان صلح و سازش، اظهار کرد: حل و فصل دعاوی با روش غیرقضایی  بسیار سودمندتر وکم هزینه تر است.

وی گفت: سیاست قوه قضاییه در سنوات گذشته و سال جاری، این است  روش غیرقضایی را به نحو مطلوبی جایگزین روش قضایی در رسیدگی ها و گسترش صلح و سازش کند.

رییس دادگستری مازندران با تاکید بر گسترش فرهنگ صلح وسازش، اظهار کرد:در سند تحول قضایی آمده است از تمام ظرفیت ها برای روش های غیرقضایی استفاده شود؛ البته این مهم نیازمند مقدمات، امکانات و همچنین نیروی انسانی ماهر و با انگیزه است تا به نحو مطلوبی اجرایی شود.

عالی ترین مقام قضایی استان افزود: نباید تنها از اعضای شورای حل اختلاف توقع برقراری صلح وسازش داشت؛ بلکه هرکسی به هرنحوی می تواند نقش آفرین باشد قضات  قبل از شروع محاکمه یا درحین رسیدگی باید همه تلاش خود را دربرقراری صلح و سازش بین طرفین داشته باشند و در دادسراها، دادگاههای بدوی و تجدیدنظر و اجرای احکام موضوع صلح وسازش باید به صورت ویژه پیگیری و اجراشود.

اکبری بر استفاده از ظرفیت واحدهای مشاوره تاکید کردو گفت: به جای تحمیل روش های قضایی و طی پروسه های طولانی مدت رسیدگی، بسیاری از موضوعات که امکان صلح و سازش بین طرفین وجود دارد می تواند در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از آمار بالای قتل در مازندران

انتقاد از آمار بالای قتل در مازندران