مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 10:372022-06-25بين الملل

ناتوی منطقه ای یا دیوار دفاعی کشورهای عربی برای اسراییل؟


تحلیلگر نظامی ارشد روزنامه عبری «هاآرتص» می گوید که مقصود از تشکیل «ناتوی منطقه ای»، ایجاد دیوار دفاعی برای رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی در مقابل هرگونه تهدید مقاومت و ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  تسفی بارییل ، تحلیلگر نظامی ارشد روزنامه هاآرتص می گوید که چیزی به نام ائتلاف دفاعی ناتوی منطقه ای وجود ندارد که اسراییل  بخواهد به آن ملحق شود.

بلکه سخن بر سر این است که  نوعی ائتلاف بین کشورهای عربی به صورت متوازن با اسراییل ایجاد شود تا دیواری دفاعی مقابل تهدید مشترک؛ یعنی ایران ایجاد شود.

وی در ادامه توضیح می دهد که مقصود این است که رژیم صهیونیستی رادارها و پدافندهای هوایی خود را در منطقه برای دفاع از خود در مقابل پرواز پهپادها و شلیک موشک ها مستقر کند.

به این ترتیب قبل از این که این موشک ها و پهپادها بخواهند وارد فلسطین اشغالی، شناسایی و رهگیری می شوند.

در کشوری مثل عراق هم تحت پوشش حضور آمریکا، این امر میسر خواهد شد تا همان طور که شبکه 12 تلویزیونی رژیم صهیونیستی، کشورهای عربی یک دیوار حمایتی برای اسراییل، در مقابل تهدید مشترک ایران خواهد شد.

عبدالله دوم شاه اردن، پنجشنبه پیش از امکان تشکیل یک ائتلاف نظامی در غرب آسیا همانند پیمان ناتو گفت و تاکید کرد که باید چشم انداز چنین ائتلافی به شدت واض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتوی منطقه ای یا دیوار دفاعی کشورهای عربی برای اسراییل؟

ناتوی منطقه ای یا دیوار دفاعی کشورهای عربی برای اسراییل؟