مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 09:422022-06-25بين الملل

شش پهپاد «بیرقدار تی بی2» وارد ارتش ترکیه می شود


وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که شش پهپاد «بیرقدار تی بی2» از شرکت «بایکار» خریداری شده و ماه آینده وارد ارتش این کشور خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای زمینی این کشور آماده می شوند تا 6پهپاد بیرقدار تی بی2 را در هفته اول ژوییه (ماه آینده) وارد تجهیزات ارتش کنند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ، وزارت دفاع ترکیه روز گذشته (جمعه) در توییتی اعلام کرد که مراحل آزمون و پذیرش پهپادهای بیرقدار تی بی2 تکمیل شده و این پهپادها در جهت رفع نیازهای فرماندهی نیروی زمینی برای فعالیت های نظارتی و شناسایی خریداری شده اند.

در ادامه این توییت وزارت دفاع آنکارا آمده بود: برنامه ریزی شده است تا پهپادهای مذکور در هفته اول ماه آینده (ژوییه) وارد مجموعه فرماندهی نیروهای زمینی شود .

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارش خود اذعان کرد پهپادهای بیرقدار تی بی2 تولید شرکت بایکار ترکیه هستند؛ شرکتی که از سال 1984 تاکنون در حوزه دفاع و هوانوردی فعالیت می کند.

بایکار یکی از معدود تولیدکنندگان هواپیمای بدون سرنشین در جهان است.

آناتولی در ادامه نوشت که شرکت بایکار ترکیه صادرات اولین پهپاد ساخت ملی را در سال 2012 آغاز کرده و با 21 کشور قرارداد فروش پهپادهای بیرقدار تی بی2 را امضا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شش پهپاد «بیرقدار تی بی2» وارد ارتش ترکیه می شود

شش پهپاد «بیرقدار تی بی2» وارد ارتش ترکیه می شود