مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 08:522022-06-25سياسي

قهوه یزدی محصول تلاقی مهاجران بحرینی با سلیقه یزدی ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، شامگاه دیروز جشن سالگرد ثبت ملی قهوه یزدی در خانه لاریها با حضور مردم و فعالان گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، مردم دور هم جمع شدند و قهوه یزدی نوشیدند و شولی (آش یزدی) خوردند.

این مراسم که به اهتمام محمد مرادی قهوه پز یزدی و با حضور حاج رحیم پناه پیشکسوت قهوه پز یزدی برگزار شد، به یادآوری نحوه پخت این قهوه و جایگاه فرهنگی آن پرداخت و خلاصه صحبت ها همه به این خوراکی یزدی و جایگاه آن در یزد قدیم و جدید اختصاص داشت.

اما قهوه یزدی چه تفاوتی با دیگر قهوه ها دارد؟ شاید با یادآوری قهوه ته گلویتان تلخ شود، بوی تند قهوه در مشامتان بپیچد و با خودتان فکر کنید قهوه یزدی هم می تواند شما را به همین ویژگی ها برساند اما قهوه یزدی نوشیدنی شیرینی است که با نبات یا شکر ساعتها همراه با چاشنی هل و گلاب پخته می شود! قهوه یزدی قدمتی 400 ساله دارد و به دوران صفوی برمی گردد خصوصا در آن زمان که مراسمهای مذهبی و عزاداری رونق گرفتند و عزاداری ائمه در یزد اهمیت بسیار بالایی پیدا کرد.

قهوه یزد نوشیدنی ای با طبع گرم شد که باعث تسکین و آرامش اعصاب عزاداران تلقی می شد و کم کم به بخش جدانشدنی عزاداری خصوصا عزاداریها حسینی تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهوه یزدی محصول تلاقی مهاجران بحرینی با سلیقه یزدی ها

قهوه یزدی محصول تلاقی مهاجران بحرینی با سلیقه یزدی ها