مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 تیر 1401 ساعت 08:122022-06-25پزشكي

وضعیت «وبا» در ایران


رییس اداره بیماری های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کاهش دسترسی به آب آشامیدنی سالم تهدیدی برای گسترش شیوع بیماری وبا در منطقه است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مریم مسعودی فر در گفت وگو با ایسنا، درباره شیوع بیماری وبا، گفت: بر اساس برآورد سازمان جهانی بهداشت بیماری وبا هنوز در تعدادی از کشورهای دنیا تهدید محسوب می شود و در منطقه ما اندمیک است.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که 47 کشور در دنیا هستند که این بیماری را بومی دارند؛ به همین دلیل هدف گذاری کرده است که تا سال 2030 بتواند این تعداد را به حداقل رسانده و خطر مرگ و میر ناشی از وبا را کاهش دهد.

وی افزود: برخی از کشورهایی که بیماری وبا در آنها بومی و اندمیک است در مجاورت ما قرار دارند که سبب می شود همه ساله تعدادی از موارد بیماری را داشته باشیم.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی از اواخر سال 2021 و از ابتدای سال 2022 افزایش موارد وبا را در تعدادی از کشورهای همجوار خود داشته ایم.

عوامل موثر در گسترش شیوع وبا او با اشاره به اینکه بیماری وبا به شدت با محیط زندگی افراد در ارتباط است، تصریح کرد: دسترسی مناسب به آب بهداشتی سالم، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، رعایت بهداشت فردی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت «وبا» در ایران

وضعیت «وبا» در ایران