مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 23:072022-06-24اجتماعي

پایان 28 ماه انتظار برای سفر زمینی عتبات با اعزام نخستین کاروان از شلمچه


امروز پس از 28 ماه انتظار برای برقراری سفر زمینی عتبات، نخستین گروه زائران از طریق مرز شلمچه عازم عراق می شود و اعزام کاروان های عتبات از مرز مهران نیز از فردا آغاز خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفرهای زمینی عتبات از 28 خردادماه برای کاروان های زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت باز شد و زائران بدون ویزا می توانند از طریق مرز زمینی عازم عراق شوند.

بازگشایی مرزهای زمینی عراق به روی زائران پس از 28 ماه بر همین اساس، سازمان حج و زیارت برنامه ریزی به منظور اعزام زائران در قالب کاروان ها را آغاز و از 29 خردادماه ثبت نام از متقاضیان را در دستور کار قرار داد.

به نظر می رسید که با توجه به بسته بودن 28 ماهه مرز زمینی، استقبال از این سفرها بالا باشد؛ اما به دلایل مختلف همچون گرمای هوا، در روزهای نخست ظرفیت کاروان های زیارتی تکمیل نشد و به این ترتیب هیچ اعزامی از سوی مرزهای زمینی در قالب کاروان حج و زیارت انجام نشد.

سفر هوایی عتبات از برخی استان ها انجام می شود در شیوه جدید اعزام ها، 2 هزار و 500 دفتر زیارتی مسؤول اعزام زائران شده اند و می توانند با ثبت نام از متقاضیان، زائران را به عتبات اعزام کنند.

اما همچنان در بسیاری از استان ها دفاتر زیارتی آمادگی لازم را نداشته و تعداد محدودی از دفاتر زیارتی روند اعزام زائران را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان 28 ماه انتظار برای سفر زمینی عتبات با اعزام نخستین کاروان از شلمچه

پایان 28 ماه انتظار برای سفر زمینی عتبات با اعزام نخستین کاروان از شلمچه