مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 22:372022-06-24اقتصادي

اجرای 30 هکتار آبیاری کم فشار زیرسطحی در خراسان جنوبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این سیستم آبیاری به میزان 30 هکتار به صورت ترویجی در استان اجرا شده است.

- مهدی جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: آبیاری کم فشار زیرسطحی روش نوینی است که با استفاده از فشار آب موجود در لوله های pvc و با ایجاد فشار کم با ریزش آب درون یک مخزن کوچک با اتصال به لوله موتورخانه بدون نیاز به استخر و پمپاژ انجام می پذیرد.

وی با بیان اینکه در این روش نیازی به پمپاژ، استخر و قطره چکان وجود ندارد، تصریح کرد: انرژی اولیه با توجه به اختلاف ارتفاع سطح آب از مبدأ تا مزرعه قابل تأمین است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها و اصلاح الگوی مصرف یادآور شد: بهترین روش برای کاهش هزینه ها و بهره وری کافی و بهینه از ذخایر آبی موجود است که از مصرف انرژی های اضافه برای پمپاژ و ذخیره سازی توسط استخر، تعویض قطره چکان، شستشوی آن ها و تبخیر آب درون استخر جلوگیری به عمل می آورد.

جعفری با بیان اینکه در آبیاری زیرسطحی برای اراضی خرد با دبی بسیار کم پنج لیتر بر ثانیه تا دبی متوسط 25 تا 40 لیتر بر ثانیه برای چندین هکتار قابل استفاده است، ادامه داد: با توجه به طرح اجرا شده توسط این روش انرژی مورد نیاز از اختلاف ارتفاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 30 هکتار آبیاری کم فشار زیرسطحی در خراسان جنوبی

اجرای 30 هکتار آبیاری کم فشار زیرسطحی در خراسان جنوبی