مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 22:222022-06-24پزشكي

عفونت­ های گوارشی؛ شایع در فصل گرما را بشناسید


فاطمی با بیان اینکه گاستروانتریت یک اصطلاح کلی است و به هر عاملی که باعث التهاب سیستم گوارشی و روده ها شود، گاستروانتریت گفته می شود، توضیح داد: - لذا هر عاملی اعم از ویروس ها یا باکتری ها می تواند التهاب و علائم گوارشی را ایجاد کنند.

سرپرست معاونت درمان بیمارستان شهدای تجریش، عفونت های گوارشی را شایع در فصل گرما دانست و تاکید کرد که در صورت بروز خون در اسهال یا عدم بهبودی بعد از 48 ساعت حتما به پزشک مراجعه شود.

علیرضا فاطمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در برخی از پیک های کوویدـ19 در ایران شاهد رخ دادن علائم گوارشی همراه با ابتلای بیماری کووید 19 بودیم، اظهار کرد: در حال حاضر آمار ابتلا به کوویدـ19 بسیار کاهش پیدا کرده است، اما هنوز آمار مبتلایان صفر نشده است و زمانی پزشکان به ابتلای فرد به کوویدـ19 شک می کنند که شاهد مجموعه ای از علائم مثلا علائم تنفسی، تب، لرز، بی حالی، خستگی مفرط و .

با یا بدون علائم گوارشی باشند؛ که در این حالت درخواست تست کووید 19 می دهیم تا مطمئن شویم فرد به کرونا مبتلا شده یا صرفا یک بیماری گوارشی است.

عفونت­های گوارشی در فصل گرما امری شایع و معمول است وی در ادامه افزود: در صورت مشاهده علائمی چون دل درد، اسهال با یا بدون تهوع، در فقدان علائم دیگر کمتر به کووید 19 شک می کنیم، از طرفی همیشه در فصل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عفونت­ های گوارشی؛ شایع در فصل گرما را بشناسید

عفونت­ های گوارشی؛ شایع در فصل گرما را بشناسید