مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 تیر 1401 ساعت 22:072022-06-24اقتصادي

پیش بینی همتی از تورم آینده


دولت بایستی هرچه سریعتر مذاکرات را تعیین تکلیف ، انتظارات تورمی را کنترل و با تشدید اقدامات احتیاطی، ریسک بانکها را کنترل و با فراهم ساختن امکان افزایش صادرات نفت از مسیر معمولی و کنترل کسری بودجه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، عبدالناصر همتی، رییس کل پیشین بانک مرکزی در آخرین یادداشت خود در اینستاگرام نوشت: بعداز شوک قیمتی ماه های اردیبهشت و خرداد که تورم تاریخی خردادماه 1401 را رقم زد، اینک تصمیم و اقدام دولت سیزدهم درخصوص حذف ارز ترجیحی را بهترمی شود ارزیابی کرد.

وی عنوان کرد: در توجیه اقدام برای حذف ارز ترجیحی، مسؤلین محترم مدعی بودند که روزانه نزدیک هزارمیلیارد تومان یارانه کالاهای اساسی به جیب همسایگان و واردکنندگان می رود و باید این را به مصرف کننده نهایی یعنی مردم برگردانیم.

اگر این حد از رانت درعمل وجود داشت ، یعنی در کل سال حدود 360 هزار میلیارد تومان، که معادل مابه التفاوت 18 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی و ارز نیمایی بود، به جیب همسایه ها و وارد کنندگان می رفت.

بنابراین براساس آن ادعا، قیمت کالاهایی نظیر روغن ، مرغ ، تخم مرغ ، شیر، پنیر و.

در بازار برمبنای نرخ ارز نیمایی شکل گرفته بود و مصرف کننده نهایی عملاً با نرخهای نیمایی کالاهای اساسی را خریداری می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی همتی از تورم آینده

پیش بینی همتی از تورم آینده