مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 13:472022-05-29پزشكي

درمان فراموشی ناشی از استرس با مصرف پروبیوتیک


محققان دانشگاه تهران در یک طرح تحقیقاتی موفق شدند فراموشی ناشی از استرس را با مصرف پروبیوتیک ها درمان کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، آمنه رضایوف استاد دانشکده زیست شناسی دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در همکاری با دکتر حمید مقیمی دانشیار این دانشکده، در طرح تحقیقاتی بین رشته ای با ساخت پروبیوتیک و آزمایش آن بر روی موش هایی که در اثر استرس دچار تخریب حافظه طولانی مدت شده بودند، به این نتیجه رسیدند که مصرف پروبیوتیک ها در یک بازه زمانی 3 تا 5 هفته ای قبل از بلوغ می تواند فراموشی ناشی از استرس را پس از بلوغ بهبود بخشد.

در این تحقیق، برهمکنش عملکردی محور مغز–لوله گوارش از طریق مطالعه سیستم نورترانسمیتری گابائرژیک و سنجش بیان پروتیین هایی ویژه در نواحی هیپوکامپ و قشر پیش پیشانی مغز که عملکرد نوروپروتکتیو دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

در این تحقیق که در آزمایشگاه علوم اعصاب به سرپرستی دکتر آمنه رضایوف و آزمایشگاه میکروبیولوژی به سرپرستی دکتر حمید مقیمی انجام شد، به این سوال پاسخ داده شد که آیا مصرف پروبیوتیک ها می تواند اثرات مستقیمی بر فرایندهای نورون زایی و تشکیل سیناپس های جدید در دوران قبل از بلوغ داشته باشد یا خیر؟ و آیا این ترکیبِ ویژه از پروبیوتیک ها می تواند مسیره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان فراموشی ناشی از استرس با مصرف پروبیوتیک

درمان فراموشی ناشی از استرس با مصرف پروبیوتیک