مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 11:422022-05-29سياسي

داداش پور: حاکمیت ایران نسبت به دانشجویان بین الملل کشورهای همجوار بی تفاوت نیست


تعداد قابل توجهی از دانشجویان کشورهای همسایه در ایران حضور دارند که این موضوع نشان از آن دارد که حاکمیت ایران نسبت به دانشجویان بین الملل کشورهای همجوار خود بی تفاوت نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، نشست صمیمی هاشم داداشپور با کانون نخبگان دانشجویان کشور افغانستان در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان در این نشست ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: ما زمانی که با دوستان خود از کشورهای همسایه همچون تاجیکستان و افغانستان در یک مکان جمع می شویم، به لحاظ اشتراکات فرهنگی و همزبانی تفاوتی میان خود و آن ها احساس نمی کنیم و شاهد یک نوع همدلی هستیم.

رییس سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: ما بر این باوریم که با یک منطقه بزرگ فرهنگی مواجه هستیم و این منطقه محدود به ایران نمی شود و مشترکات فرهنگی با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای فارسی زبان دقیقا از این نقطه نشات می گیرد.

وی به نقش زبان فارسی در ایجاد این همدلی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همزبانی سبب ساز همدلی شده و دشمنان در تلاش هستند با تغییر خط و زبان و تضعیف اشتراکات فرهنگی و اغلب مصادره شخصیت های فرهنگی، در روابط کشورهای فارسی زبان خدشه ایجاد کنند، به همین منظور ضرورت دارد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داداش پور: حاکمیت ایران نسبت به دانشجویان بین الملل کشورهای همجوار بی تفاوت نیست

داداش پور: حاکمیت ایران نسبت به دانشجویان بین الملل کشورهای همجوار بی تفاوت نیست