مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 11:072022-05-29اقتصادي

اجرای طرح پایلوت مبارزه با آفات در سرخه/ رفع تصرف اراضی کشاورزی


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح مبارزه با آفات جوندگان در سرخه به عنوان پایلوت خبر داد و گفت: این آفات سالانه ضررهای بسیاری به مزارع می زنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد رضا قاسمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به میزبانی این سازمان، از اجرای طرح پایلوت مبارزه با جوندگان در سطح 100 هکتار در منطقه خنار از توابع روستای امامزاده عبدالله در شهرستان سرخه خبر داد.

وی با بیان اینکه جوندگان مزرعه کشاورزی به عنوان آفات عمومی در طبیعت وجود دارند و معمولاً در سال هایی که بارندگی و سرما و یخبندان وجود نداشته باشد این جوندگان به ویژه موش ها نسبت به زادوولد اقدام و حالت طغیانی پیدا می کنند، افزود: این جوندگان علاوه بر زیان های وارده به مواد غذایی به دلیل جویدن و حیف ومیل کردن انواع و اقسام مواد خوراکی و غیرخوراکی که باعث اتلاف و هدر رفت مقدار زیادی سرمایه ملی می شود به انسان و دام نیز از طریق انتقال و انتشار انواع بیماری های عفونی و مسری صدمه وارد می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه تصریح کرد: همچنین این جوندگان سبب ایجاد خسارت از طریق جویدن و از بین بردن مواد غیرخوراکی مانند کابل های برق و تلفن و ایجاد آتش سوزی و حریق، خرابی ساختمان ها و یا سوراخ کردن آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح پایلوت مبارزه با آفات در سرخه/ رفع تصرف اراضی کشاورزی

اجرای طرح پایلوت مبارزه با آفات در سرخه/ رفع تصرف اراضی کشاورزی