مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 09:222022-05-29پزشكي

این بیماری چشمی را جدی بگیرید!


فوق تخصص بیماری های التهابی چشم گفت: «یووییت» یکی از بیماری های مهم چشم پزشکی است و معمولاً با نشانه هایی مانند قرمزی چشم، ترس از نور، درد و گاهی اوقات تاری دید همراه است.

- علیرضا هدایت فر،فوق تخصص بیماری های التهابی چشم در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،گفت: یووییت یکی از بیماری های مهم چشم پزشکی است که در صورت بی توجهی و عدم درمان می تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیر بینایی و عوارض جدی در چشم شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان متوجه علائم این بیماری شد؟ ، افزود: علائم این بیماری بسته به مکان درگیری در هر یک از اجزا چشم و حاد یا مزمن بودن آن متفاوت است.

التهاب حاد در قسمت های قدامی چشم معمولاً با نشانه هایی مانند قرمزی چشم، ترس از نور، درد و گاهی اوقات تاری دید همراه است.

در درگیری های خلفی، قرمزی چشم و درد کمتر است اما کاهش دید و مگس پران، مشخص تر احساس می شود.

این فوق تخصص چشم پزشکی ادامه داد:ممکن است بیماری های داخلی دیگری در همراهی با یووییت وجود داشته باشد؛ به همین دلیل لازم است بیمار از نظر بیماری های زمینه ای مثل رماتیسم و عفونت های داخلی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در اکثر موارد برای رسیدن به تشخیص نهایی، به بررسی های پاراکلینیکی، تصویربرداری های ویژه و آزمایشات خونی خاصی نیازمند هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری چشمی را جدی بگیرید!

این بیماری چشمی را جدی بگیرید!