مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 08:322022-05-29سياسي

مراسم بزرگداشت استاد باستان شناسی برگزار می شود


مراسم نکوداشت یوسف مجیدزاده استاد باستان شناسی ایران همراه با رونمایی از کتاب سپهر مجد با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این مراسم که با حضور اساتید، دانشجویان و پیشکسوتان باستان شناسی همراه خواهد بود ساعت 14 روز دوشنبه نهم خرداد در موزه ملی ایران برگزار می شود.

کتاب سپهر مجد؛ باستان شناسی دنیای ایرانی و سرزمین های پیرامون به کوشش سجاد علی بیگی، محمدرضا میری و هالی پیتمَن اسفند 1400 در انتشارات مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

یوسف مجیدزاده ایران شناس و باستان شناس برجسته ایرانی، دکترای باستان شناسی را با رساله باستان شناسی و گرایش پیش از تاریخ و تمدن بین النهرین در سال 1355 در دانشگاه ایلینو آمریکا کسب کرد و در همان سال به ایران برگشت و با عنوان استادیار در گروه باستان شناسی و تاریخ هنر دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد و در سال 1356 به درجه دانشیاری رسید.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت سه سال به سمت مدیریت گروه باستان شناسی و تاریخ هنر و عضو شورای انتخابات و ترفیعات دانشکده ادبیات دانشگاه تهران منصوب و در سال 1367 خورشیدی بازنشسته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم بزرگداشت استاد باستان شناسی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت استاد باستان شناسی برگزار می شود