مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 07:172022-05-29اقتصادي

وقتی امنیت شهر را می فروشیم، متروپل ایجاد می شود


شهرداری ها در ایران عموما از ضعف سیستم کنترل و نظارت رنج می برند و این موضوع ارتباط مستقیمی با دخل وخرج شهرداری ها و عدم تطابق هزینه ها و درآمدها (کسری بودجه) دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، پیروز حناچی شهردار سابق تهران در روزنامه شرق نوشت: اگر از ارتفاع بالا به پروژه متروپل نگاه کنیم، متوجه می شویم بنایی با این حجم، در بافتی متراکم، در بین ساختمان های دوطبقه و در خیابان تنگ و شریان هایی با عرض محدود، بارگذاری شده است.

همین تصویر به ما نشان می دهد کسی که مجوز چنین ساختمانی را گرفته، ارتباطاتی نامتعارف داشته که بقیه مالکان آن محدوده، از آن برخوردار نبوده اند.

این عارضه شهرسازی رانتی است.

واقعیت این است که پیدایش احجام نامتجانس در شهرها، نتیجه وابستگی درآمد شهرداری ها به ساخت وساز بدون حساب وکتاب و کنترل و برنامه است؛ خصوصا اگر در ساخت و طراحی آنها، مقررات ملی دقیقا مورد توجه قرار نگرفته باشد و کنترل لازم در اجرای آن از سوی ناظران بی طرف و مسئول، انجام نشده باشد؛ پروژه هایی ناقص به جهت فنی ولی با ظاهر پرزرق وبرق که هر لحظه امکان بروز فاجعه در آنها وجود دارد.

لازم به ذکر است که اصلا مخالف جذب سرمایه برای شکل گیری طرح های بزرگ در شهرها نیستم؛ اما این گونه برخورد که همه چارچوب های قانونی را نادیده گرفته و منجر به صدور مجوزهای خاص و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی امنیت شهر را می فروشیم، متروپل ایجاد می شود

وقتی امنیت شهر را می فروشیم، متروپل ایجاد می شود