مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 07:072022-05-29بين الملل

موشک «سرمت» در دنیا بی نظیر است


فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه با اشاره به اینکه موشک قاره پیمای جدیدی که مسکو اخیرا با موفقیت پرتاب کرده در دنیا منحصر به فرد است، از استفاده از آن جهت حفاظت از مرزهای روسیه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، سرگیی کاراکایف فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه اعلام کرد که امروزه موشک بالستیک راهبردی سرمت (Sarmat) این کشور هیچ نمونه مشابهی در دنیا ندارد و تعمیر و نگهداری و اصلاح آن فقط در دست روسیه است.

کاراکایف در این باره تاکید کرد: امروز ضروری است که از مجموعه موشک سرمت به عنوان مجموعه ای منحصر به فرد یاد کنیم که نمونه مشابهی در دنیا ندارد.

این برای اولین بار است و همچنین دومین مورد نیز مجموعه ای است که مجتمع نظامی-صنعتی در روسیه می سازد که به هیچ جایی وابسته نیست.

در آینده نیز عملیات، نگهداری و اصلاح این موشک فقط در دستان ماست به این جهت که از مرزهای میهن ما پاسداری نماید.

پیشتر نیز دیمیتری روگوزین رییس سازمان هوافضای روسیه (روسکاسموس) اعلام کرد که آزمایش های جدیدترین موشک قاره پیمای روسیه موسوم به سرمت در سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

روگوزین در این باره گفت: آزمایشات در طول سال جاری ادامه خواهد داشت، اگرچه ما در حال برنامه ریزی برای قرار دادن اولین سری از این موشک ها در حالت آمادگی رزمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موشک «سرمت» در دنیا بی نظیر است

موشک «سرمت» در دنیا بی نظیر است