مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 23:222022-05-28پزشكي

آبله میمون وارد ایران نشده است/ واکسن کرونا به ونزوئلا صادر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: آبله میمون، بیماری جدیدی نیست؛ - وزیر بهداشت و درمان گفت: هنوز در کشور ما ثابت نشده آبله میمون آمده باشد.

با این حال کارشناسان وزارت بهداشت در مرز ها شرایط را کنترل می کنند و اگر موردی بود حتماً در مورد آن اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در سفر به استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: آبله میمون، بیماری جدیدی نیست؛ بیشتر عوارض این بیماری، پوستی است و میزان مرگ و میر آن قابل مقایسه با کرونا نیست؛ بنابراین نباید در خصوص این بیماری در مردم نگرانی ایجاد کرد.

در ایران چندین مورد مشکوک برای آزمایش به انستیتو پاستور ارسال شده و تا کنون هیچ موردی از تشخیص این بیماری در کشور، گزارش نشده است.

عین اللهی در حاشیه جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اردبیل، اظهار داشت: مراقبت های مرزی برای شناسایی آبله میمون توسط کارشناسان بهداشتی تشدید شده است.

خوشبختانه کرونا باعث تقویت زیرساخت های کشور شد؛ به طوری که در حال حاضر 6 مجموعه تولید واکسن داریم که نه تنها برای کرونا بلکه برای پیشگیری و مقابله با هر ویروسی قابل استفاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبله میمون وارد ایران نشده است/ واکسن کرونا به ونزوئلا صادر شد

آبله میمون وارد ایران نشده است/ واکسن کرونا به ونزوئلا صادر شد