مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 17:222022-05-28سياسي

تحولات جاری افغانستان؛ محور دیدار معاون سفیر ایران و کرزی در کابل


معاون سفیر ایران در کابل در دیدار با رییس جمهور سابق افغانستان روابط دیرینه و حسنه میان دو کشور، تحولات جاری در افغانستان، منطقه و جهان را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،  سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل  امروز (شنبه) با حامد کرزی، رییس جمهوری سابق افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

سفارت ایران در کابل در توییتی درباره محتوای این دیدار نوشت: معاون سفیر ایران و رییس جمهوری سابق افغانستان درباره روابط دیرینه و حسنه میان دو کشور، تحولات جاری در افغانستان، منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کردند.

ایران همواره تاکید کرده که سیاست این کشور در افغانستان ایجاد ثبات و امنیت و تعامل مثبت با کشور همسایه خود است.

در این راستا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در چهارمین نشست گفت وگوی امنیت منطقه ای در دوشنبه گفته بود که برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه در حال انتقال تروریست های تکفیری به افغانستان هستند.

شمخانی با اشاره به  اینکه ایران در طول سال های متمادی میزبان نزدیک به پنج میلیون نفر از مردم شریف افغانستان بوده است، گفت: در غیاب کمک های موثر بین المللی و در شرایط تحریم های ظالمانه میزبانی از این تعداد مشکلات فراوانی را بر کشور ما تحمیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحولات جاری افغانستان؛ محور دیدار معاون سفیر ایران و کرزی در کابل

تحولات جاری افغانستان؛ محور دیدار معاون سفیر ایران و کرزی در کابل