مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 15:122022-05-28پزشكي

تاثیر تحقیقات پژوهشگاه زیست فناوری در ژن درمانی/ راه اندازی مرکز ژنوم


رییس پژوهشگاه ملی زیست فناوری و ژنتیک با بیان اینکه قرار است مرکز ژنوم در پژوهشگاه راه اندازی کنیم، گفت: این مرکز می تواند در تشخیص سرطان مؤثر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، پوست مصنوعی، هورمون رشد و تولید ارقام مختلف گیاهی و پپتیدها و پروبیوتیک ها بخشی از دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگاه زیست فناوری هستند.

محمدی با اشاره به مرکز حیوانات مدل پژوهشگاه زیست فناوری افزود: پیش نیاز اجرای روش های ژن درمانی در کشور، تولید حیوانات مدل آزمایشگاهی است به همین دلیل ایجاد مراکزی برای دستکاری های ژنتیکی حیوانات مدل ضروری است.

رییس پژوهشگاه ملی زیست فناوری ادامه داد: ما در مرکز حیوانات مدل موش مبتلا به هموفیلی تولید کردیم و گام بعدی ما ارائه روش های درمانی است.

وی با اشاره به نقش تحقیقات در این مرکز در درمان برخی از بیماری ها یا روش ژن درمانی توضیح داد: در آینده بسیاری از داروها حذف و ژن درمانی جایگزین خواهد شد و از آنجایی که این پژوهشگاه یکی از پیشران های این حوزه است آمادگی خود را برای جذب محققان و اساتید در این زمینه داریم.

محمدی اضافه کرد: ما به منظور وارد کردن روش های ژن درمانی تولید شده در پژوهشگاه ملی زیست فناوری به حوزه بالین با مراکز درمانی چون مرکز طبی اطفال و ستاد توسعه سلول های بنیادی معاونت علمی وارد همکاری شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر تحقیقات پژوهشگاه زیست فناوری در ژن درمانی/ راه اندازی مرکز ژنوم

تاثیر تحقیقات پژوهشگاه زیست فناوری در ژن درمانی/ راه اندازی مرکز ژنوم