مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 14:472022-05-28بين الملل

عمان: به توافق عادی سازی روابط با اسراییل نخواهیم پیوست


وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه دست یابی به توافق هسته ای به نفع منطقه و جهان است، تصریح کرد که مسقط به توافق عادی سازی روابط با تل آویو نخواهد پیوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو تأکید کرد که مسقط به توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی پیوندد.

بنابر گزارش امروز (شنبه) پایگاه خبری به نقل از فیگارو، بدر البوسعیدی در این خصوص اظهار داشت که عمان اولین کشور در حاشیه خلیج [فارس] است که از زمان توافق کمپ دیوید در سال 1979 از صلح میان فلسطینیان و اسراییلی ها حمایت کرده است.

با این حال، وزیر خارجه عمان تأکید کرد که مسقط به توافق های آبراهام (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) نخواهد پیوست چراکه این کشور ابتکاراتی را ترجیح می دهد که از ملت فلسطین حمایت می کند.

البوسعیدی در ادامه اضافه کرد که هر گونه موفقیت در توافق های آبراهام باید برپایه راهکار دودولتی باشد و به یک حل وفصل نهایی، دائم و عادلانه برای آرمان فلسطین بیانجامد.

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه به مذاکرات وین پرداخت و گفت و گوهای محرمانه میان سلطنت عمان، ایران و آمریکا را تأیید نکرد؛ اما گفت دست یابی به یک توافق جدید به نفع خاورمیانه و جهان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمان: به توافق عادی سازی روابط با اسراییل نخواهیم پیوست

عمان: به توافق عادی سازی روابط با اسراییل نخواهیم پیوست