مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 14:072022-05-28پزشكي

آخرین وضعیت بیماران مشکوک به «آبله میمونی» در ایران


وزارت بهداشت مراقبت در مرزها و مبادی ورودی کشور را افزایش داده است، این مراقبت به صورت سندرمیک بوده و هر فردی که دارای علائم این بیماری باشد به عنوان بیمار محتمل جداسازی و قرنطینه و سپس نمونه گیری می شود.

- رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در مورد آخرین وضعیت بیماران مشکوک به آبله میمونی در ایران گفت: هیچ مورد قطعی یا محتملی در ایران شناسایی نشده است.

بهزاد امیری رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت بیماران مشکوک به آبله میمونی در کشور اظهار کرد: تا امروز هیچ گونه بیمار مثبت قطعی و محتمل مثبت در رابطه با بیماری آبله میمون در کشور شناسایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه حتی در بین موارد مشکوک به آبله میمونی که به آبله مرغان مبتلا بودند، مورد قطعی و محتملی شناسایی نشد، افزود: همکاران وزارت بهداشت در حوزه این بیماری از به کاربردن اصطلاح مشکوک بپرهیزند چرا که این اصطلاح برای مردم ما آشنا نیست.

از نظر ما هرکسی که به آبله مرغان مبتلا باشد، مشکوک است، اما این بیماری چیز جدیدی نبوده و سالیانه تعداد زیادی از مردم به این بیماری مبتلا می شوند به همین دلیل ما موارد مشکوک را برای آبله میمون به کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت بیماران مشکوک به «آبله میمونی» در ایران

آخرین وضعیت بیماران مشکوک به «آبله میمونی» در ایران