مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 13:572022-05-28اجتماعي

بام تبریز چشم انتظار سفر رییس جمهور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، کوه عینالی واقع در ضلع شمالی شهر تبریز، یکی از جاذبه های گردشگری و بزرگترین تفرجگاه کوهستانی این شهر است.

کوه سرخاب یا عینالی داغی مجموعه بلندی ها، دره ها و تپه های سرخ رنگ است، این کوه مشرف به شهر تبریز بوده و در بخش شمالی این شهر قرار گرفته است.

تفرجگاهی که نه تنها در تبریز که حالا آوازه آن در شمالغرب کشور بی همتا بوده و چون نگینی سرخ در قاب گردشگری این خطه رخ نمایی می کند.

ارتفاع عینالی در بلندترین نقطه 1960 متر از سطح دریا بوده و یکی از بزرگترین تفرجگاه های آذربایجان شرقی و بام شهر تبریز محسوب می شود که طی این سال ها اقدامات بسیاری برای زیباتر شدن آن انجام شده که جنگل کاری و احداث استخر بزرگ داغ گولی بر بالای آن از مهم ترین آن ها است.

این کوه سرخ فام در روزهای گرم و سرد سال، میزبان گردشگران و کوهنوردان همیشگی خود بوده و تمامی شهروندان تبریزی و مسافران ورودی به این شهر می توانند برای لذت بردن از هوای خنک و مطبوع و البته دیدن شهر تبریز به بالای این کوه بروند.

  ایجاد زیرساخت های لازم برای احداث مسیرهای گردشگری جدید مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت از تلاش برای جذب 200 میلیارد تومان اعتبار دولتی برای تکمیل این مجموعه خبر داده و می گوید: در خصوص تفرجگاه عینالی دو موضوع تمرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بام تبریز چشم انتظار سفر رییس جمهور

بام تبریز چشم انتظار سفر رییس جمهور