مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 13:022022-05-28سياسي

تاکایف: زمان تقویت همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و «شانگهای» فرا رسیده است


رییس جمهور قزاقستان با تاکید بر لزوم تعمیق روابط کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با کشورهای ثالث و اتحادیه های دیگر گفت: زمان شروع بحث درباره پروژه و ابتکارات خاص با سازمان همکاری شانگهای فرا رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا بر لزوم به آغاز بحث در مورد پروژه و ابتکارات خاص با سازمان همکاری شانگهای تاکید کرد.

وی ضمن سخنانی در این نشست گفت: در این زمان دشوار، موضوع گسترش و تعمیق همکاری های اقتصادی با کشورهای ثالث و اتحادیه های دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تاکایف یادآور شد که این مسیر به عنوان یکی از اولویت های ریاست قزاقستان در ارگان های شورای اقتصادی اوراسیا تعیین شده و علاوه بر این در پایان سال گذشته تفاهمنامه ای با سازمان همکاری شانگهای به امضا رسیده است.

رییس جمهور قزاقستان ابراز اطمینان کرد به نظر من، ما باید با شروع بحث در مورد پروژه ها و ابتکارات خاص، برای اجرای عملی آن اقدام کنیم.

وی افزود: در چارچوب نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا، مذاکرات برای انعقاد توافقنامه تجارت آزاد با اندونزی آغاز می شود، مذاکرات با هند نیز در حال انجام است و توافق با مغولستان نیز در مرحله کار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکایف: زمان تقویت همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و «شانگهای» فرا رسیده است

تاکایف: زمان تقویت همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و «شانگهای» فرا رسیده است