مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 11:222022-05-28اجتماعي

عبور خط 11 مترو از 6 منطقه و تبادل مسافر با 7 خط دیگر


خط 11 مترو با گذر از 6 منطقه پایتخت، عملاً بخش قابل توجهی از نیازهای حمل و نقلی مناطق جنوب، جنوب غرب و غرب تهران را پوشش داده و پای شبکه مترو را به شکلی پررنگ به این محدوده ها باز خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یکی از خطوط جدیدی که اجرای آن در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت تکلیف شده است، خط 11 است؛ خطی به طول 32 کیلومتر با 21 ایستگاه که از سه راه ورامین آغاز و تا محدوده کوهک ادامه خواهد یافت.

خط 11 به دلیل برخورداری از 7 ایستگاه تبادلی با سایر خطوط مترو، به یکی از مهم ترین و پرمسافرترین خط های این شبکه تبدیل خواهد شد.

آرش خدابخش مدیر مطالعات خطوط جدید در شرکت مترو تهران، با تأیید مطالب عنوان شده می گوید: خط 11 مترو غیر از تأثیرگذاری قابل توجه بر معادلات حمل و نقلی پهنه جنوب غرب پایتخت، به لحاظ جاذبه های سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز یکی از جذاب ترین خطوط به شمار می آید چراکه امکان احداث 30 مجتمع ایستگاهی به منظور کمک به هزینه های اجرای طرح در طول خط شناسایی شده است.

این خط در مناطق 16، 17، 18، 19، 20 و 21 ایستگاه داشته و از ایستگاه تبادلی با اکثر قریب به اتفاق سایر خطوط ساخته شده و در دست احداث برخوردار خواهد بود.

ضمن اینکه بهره برداری از آن به کاهش ترافیک خط 5 و مسافرانی که از استان البرز به سمت تهران (و بالعکس) تردد دارند، کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور خط 11 مترو از 6 منطقه و تبادل مسافر با 7 خط دیگر

عبور خط 11 مترو از 6 منطقه و تبادل مسافر با 7 خط دیگر