مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 11:122022-05-28اقتصادي

خرداد بورسی ها «سرخ» است؟


با توجه به روندی که بازار سهام در روزها و هفته گذشته در پیش داشت بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که بورس تهران در طول خرداد ماه روزهای پرچالش تری را در پیش داشته باشد و احتمالا با افت به مراتب بیتشری نسبت به آنچه در طول هفته گذشته شاهدش بودند مواجه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، افت سنگین شاخص کل در نخستین هفته خرداد ماه 1401 بسیاری از سهامداران و فعالان بازار سرمایه را به یاد روزهای بهمن و اسفند ماه 1400 انداخته و نسبت به آینده سرمایه گذاری در بازار سرمایه دچار تردید کرده است.

از سوی دیگر روند بازار و به طور کلی اقتصاد ایران به نحوی است که بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان نسبت به رشدی که شاخص کل بورس در دو ماه ابتدایی سال جاری تجربه کرد ابراز تعجب کرده و این روند را به طور کلی غیرطبیعی خواندند.

البته این نظر در بین سهامداران و فعالان بورسی طرفداری نداشته و بسیاری از اهالی بازار رشد قابل توجه شاخص را حاصل روال طبیعی بازار می دانند.

اما با نگاهی به پرتفوی سهامداران نیز این ابهام را تقویت می کند که مبادا رشد شاخص کل در نتیجه اعمال سیاست هایی رقم خورده باشد که عملا به معنای دست بردن در سازوکار بورس بوده و تعادل را در این بازار برهم بزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرداد بورسی ها «سرخ» است؟

خرداد بورسی ها «سرخ» است؟