مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 10:222022-05-28سياسي

کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان ها یک الزام قضایی است


رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه زندان های این استان در وضعیت قابل قبولی قرار دارند، گفت: کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان ها یک الزام قضایی است و باید به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی اظهار داشت: کنترل جمعیت کیفری زندان ها یکی از اهداف مهم سند تحول و تعالی قضایی است و باید در این حوزه به موازات شرایط موجود برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در حقیقت بار آسیب ها و جرایم را بر دوش می کشد، تصریح کرد: در حوزه زندانبانی با معضلتی روبرو شده ایم که نقشی در ایجاد آنها نداشته ایم و از این رو باید راهکارهای قانونی برای رفع آنها را دنبال کنیم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: با بازنگری در ساختار قضایی کشور و قضازدایی از برخی اقدامات می توان زمینه را برای بهبود وضعیت زندان ها فراهم کرد و در کنار این موارد باید دید قضات و جامعه نیز به زندان تغییر یابد و زندان ها مکانی برای نگهداری افرادی باشد که حضور انها در جامعه آرامش و امنیت عمومی را به مخاطره می اندازد.

حمیدی استفاده از احکام جایگزین حبس و پابند الکترونیکی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: استان کرمان ظرفیت های زیادی دارد و با استفاده از این ظرفیت ها می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان ها یک الزام قضایی است

کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندان ها یک الزام قضایی است