مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 10:122022-05-28اقتصادي

اختصاص 10 میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی دهدشت


اختصاص 10 میلیارد تومان برای احیای بافت بلادشاپور دهدشت خبر امیدوار کننده که امید است مسئولان فرصت را غنیمت بشمارند و با جذب این اعتبار، بخشی از ظرفیت عظیم گردشگری این میراث کهن را احیا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، خبر خوش احیای بافت بلادشاپور سالهاست تیتر رسانه ها می شود اما این وعده ها هیچوقت رنگ عمل به خود نگرفت و متاسفانه بوسیله کم کاری ها اعتبارت جذب نمی شوند و بافت تاریخی دهدشت همچنان در انتظار ساماندهی و آثار به جامانده، به جای احیا، روزبه روز در حال تخریب هستند، امید است مسئولان فرصت را غنیمت بشمارند و با جذب این اعتبار، بخشی از ظرفیت عظیم گردشگری این میراث کهن را احیا کنند.

بافت تاریخی دهدشت یکی از بزرگترین بافت های جنوب کشور است که در تاریخ 27 مرداد 1364 با شماره ثبت 1689 به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسید.

این بافت 37 هکتاری آثار به جامانده از دوره صفوی است که به گفته شواهد تاریخی نقش به سزایی در اقتصاد زمان خود داشته است.

 این بافت با معماری اسلامی مجموعه بناهایی مانند مساجد، حمام، کاروانسرا، زیارتگاه و بازار بزرگ را در دل خود جای داده است، اما متاسفانه علی رغم وعده های بی شمار مسئولان در سال های اخیر برای احیای ظرفیت های گردشگری آن، تاکنون آنگونه که باید اقدام خاصی صورت نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 10 میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی دهدشت

اختصاص 10 میلیارد تومان برای احیای بافت تاریخی دهدشت