مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 09:572022-05-28پزشكي

نگرانی بیماران تالاسمی از کمبود داروهای ایرانی و خارجی


رییس شواری عالی موسسه جوانان تالاسمی گفت: مهم ترین مشکل بیماران نبود داروهای ایرانی و خارجی بوده که این وضعیت بسیار نگران کننده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، میثم رمضانی رییس شواری عالی موسسه جوانان تالاسمی در گفت وگویی، به وجود 2هزار و 600 بیمار مبتلا به تالاسمی در مازندران اشاره و اظهار کرد: 15 مرکز درمانی تالاسمی در کشور وجود دارد که نبود پزشک متخصص خون و نبود پزشک مستقر در بخش تالاسمی از مسائلی است که بیماران با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی  با اعلام اینکه قطعا بیماران با مشکلات مضاعفی در زندگی متاهلی روبرو هستند، افزود: مهم ترین مشکلات بحث نبود دارو و نداشتن کار است.

رییس شواری عالی موسسه جوانان تالاسمی بیان کرد: طی بیش از دو سال گذشته کرونایی، کمبود خون بسیار نگران کننده بود که به خاطر ترس و نگرانی مردم از اهدای خون بوده ولی اکنون وضعیت به صورت عادی و کافی در جریان است.

رمضانی اضافه کرد: مهم ترین مشکل بیماران نبود داروهای ایرانی و خارجی بوده که این وضعیت بسیار نگران کننده است.

وی تصریح کرد:  موسسه آموزشی تحقیقاتی جوانان تالاسمی مازندران در نظر دارد نخستین گردهمایی زوجین تالاسمی کشور (همسران مبتلا به تالاسمی ماژور)  به همراه برنامه های شاد و مفرح روز پنج شنبه 12 خرداد ماه در مجتمع آموزشی رفاهی شهید رسولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی بیماران تالاسمی از کمبود داروهای ایرانی و خارجی

نگرانی بیماران تالاسمی از کمبود داروهای ایرانی و خارجی