مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 09:272022-05-28سياسي

متن تقاضای طرح تحقیق و تفحص از کانون وکلا


متن طرح تقاضای تحقیق و تفحص از کانون وکلا منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، متن طرح تقاضای تحقیق و تفحص از کانون وکلا که توسط جمعی از نمایندگان مجلس ارائه شده است، منتشر شد.

متن طرح تحقیق و تفحص از کانون وکلا به شرح زیر است: در حال حاضر دو مرجع موازی متولی صدور پروانه اشتغال وکلای دادگستری هستند.

اولین مرجع مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه است و دومین مرجع کانون های وکلای دادگستری که در سراسر کشور فعالیت می کنند.

با توجه به اینکه سال 1400 به عنوان  تولید، پیشیبانی ها و مانع زادیی ها  نامگذاری شده است، یکی از موانع اشتغال دانش آموختگان رشته های حقوق و دیگر رشته های مرتبط با حرفه وکالت، آزمون های پیچیده و محدودیت ظرفیت جذب کارآموزان حرفه وکالت است.

با توجه به اصلاح ماده( 7) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و الزام کانون های حرفه ای متولی خدمات عمومی به تسهیل صدور پروانه اشتغال، لازم و ضروری است که در خصوص حرفه وکالت اصلاحات اساسی انجام شود و نسبت به ساماندهی فعالیت مراجع متولی حرفه وکالت اقدام شود.

در وضعیت فعلی با حدود بیست میلیون پرونده قضایی فقط حدود هفتاد هزار وکیل و مشاور حقوقی در سراسر کشور فعالیت می کنند و این در حالی است که حدود ششصد و پنجاه هزار دانش آموخته رشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متن تقاضای طرح تحقیق و تفحص از کانون وکلا

متن تقاضای طرح تحقیق و تفحص از کانون وکلا