مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 08:322022-05-28سياسي

تلفات سیگار در ایران معادل سقوط 2 هواپیما در روز است


دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، گفت: سالی 60 تا 65 هزار نفر در کشور در اثر بیماری های ناشی از دخانیات فوت می کنند و این معادل تلفات سقوط دو هواپیما در روز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، محمدرضا مسجدی اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی هرگونه تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم دخانیات از جمله استفاده از صحنه های دخانیات در صدا و سیما، رسانه های مجازی، تلویزیون خانگی و هر آنچه کالای فرهنگی به شمار می رود، ممنوع است.

وی گفت: مطالعه ای که در مورد تولیدات رسانه ای چهار دهه گذشته انجام دادیم نشان داد صحنه های مربوط به دخانیات در دهه چهارم بیش از سه دهه پیش از آن بوده است.

مسجدی افزود: نیاز به توضیح ندارد که استعمال دخانیات از سوی هنرمندان محبوب جوانان و نوجوانان چه تأثیر مخربی می تواند داشته باشد.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: می خواهیم به عنوان مصوبه امروز از صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا کنیم در این زمینه جدیت به خرج بدهند.

وی با بیان اینکه مصرف دخانیات علت اصلی سرطان، سکته های قلبی و مغزی و بیماران تنفسی در کشور است، افزود: دست کم سالی 60 تا 65 هزار نفر در کشور در اثر بیماری های ناشی از دخانیات جان خود را از دست می دهند و این معادل تلفات سقوط دو هواپیما در روز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفات سیگار در ایران معادل سقوط 2 هواپیما در روز است

تلفات سیگار در ایران معادل سقوط 2 هواپیما در روز است