مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 07:022022-05-28سياسي

120 هزار لهستانی که وارد ایران شدند/ تنها بازمانده جنگ جهانی دوم


سازنده مستند «موج سرنوشت» از جزییات تولید این مستند با موضوع کوچ اجباری لهستانی ها به ایران در زمان جنگ جهانی دوم سخن گفت.

- سازنده مستند موج سرنوشت از جزییات تولید این مستند با موضوع کوچ اجباری لهستانی ها به ایران در زمان جنگ جهانی دوم سخن گفت.

امیرهوشنگ دانایی خبرنگار صداوسیما که سال هاست در لهستان فعالیت خبری دارد به تازگی مستندی به نام موج سرنوشت ساخته است که درباره آن به خبرنگار مهر بیان کرد: من 19 سال است خبرنگار صداوسیما در قزاقستان و لهستان هستم.

یک نفره همه کار اطلاع رسانی و خبررسانی را برای تولید گزارش تلویزیونی شامل جستجوی سوژه، تصویربرداری، نگارش متن و گفتار، تدوین و خروجی نهایی را انجام می دهم.

وی با اشاره به مستندی که ساخته است و حضور لهستانی ها در یک برهه تاریخی در ایران اظهار کرد: در روابط تاریخی و سیاسی ایران و لهستان مهمترین نکته ای که وجود دارد ورود آوارگان لهستانی به ایران در زمان جنگ جهانی دوم بود و باعث شد لهستانی ها از این طریق به ایران مهاجرت اجباری کنند.

دانایی اضافه کرد: سال 1401 شمسی، هشتادمین سالگرد این رویداد است.

این برای نخستین بار است که اروپایی ها با وضعیت سخت و اسفناکی که تحمل کردند مجبور به مهاجرت اجباری به ایران شدند، آن هم در زمانی که ایران درگیر شرایط بدی همچون جنگ جهانی دوم، اشغال، ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

120 هزار لهستانی که وارد ایران شدند/ تنها بازمانده جنگ جهانی دوم

120 هزار لهستانی که وارد ایران شدند/ تنها بازمانده جنگ جهانی دوم