مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 00:072022-05-27بين الملل

رهبر جنبش النهضه تونس ممنوع الخروج شد


یک قاضی تونسی، حکم ممنوع الخروجی «راشد الغنوشی» رهبر جنبش النهضه را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع قضایی تونسی به شبکه خبری الجزیره گفتند که یک قاضی در این کشور  حکم ممنوع الخروجی راشد الغنوشی رهبر جنبش النهضه تونس را در آنچه به عنوان پرونده سرویس مخفی شناخته می شود صادر کرد.

رییس جمهور تونس چند روز پیش بود که اعلام کرد، کمیته ای برای آماده سازی پیش نویس قانون اساسی یک جمهوری جدید از طریق گفت وگوی ملی تشکیل داده است.

هفته گذشته  در روزنامه رسمی تونس، فرمانی ریاستی مبنی بر ایجاد یک نهاد ملی مستقل به نام کمیسیون ملی مشورتی برای جمهوری جدید صادر شد که مسئول ارائه پیشنهاد در مورد تهیه پیش نویس قانون اساسی برای یک جمهوری جدید است و این پیش نویس را به رییس جمهور ارائه می دهد.

 نهاد اعلام شده از سوی رییس جمهور تونس شامل سه کمیته کمیته مشورتی در امور اقتصادی و اجتماعی، کمیته مشاوره حقوقی و کمیته گفت وگوی ملی می شود.

کمیته مشورتی امور اقتصادی و اجتماعی، طرح هایی را برای اصلاحات اقتصادی و اجتماعی ارائه می کند و شامل سازمان های بزرگ در کشور، از جمله اتحادیه عمومی مشاغل تونس و اتحادیه تونس برای دفاع از حقوق بشر، به ریاست ابراهیم بودرباله رییس کانون وکلای تونس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر جنبش النهضه تونس ممنوع الخروج شد

رهبر جنبش النهضه تونس ممنوع الخروج شد