مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 23:272022-05-27بين الملل

... حالا نوبت کره جنوبی است!


دیروز جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دزدی دریایی یونان دو کشتی نفتکش این کشور را در آب های خلیج فارس توقیف کرد.

توقیف دو نفتکش یونانی پس از آن صورت گرفته که یونان روز 26 فروردین ماه سال جاری یک نفتکش روسی حامل نفت ایران را که مطابق قوانین تعریف شده دریانوردی .

- خبرگزاری فارس ـ یادداشت ـ حسین شریعتمداری: 1- دیروز جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دزدی دریایی یونان دو کشتی نفتکش این کشور را در آب های خلیج فارس توقیف کرد.

توقیف دو نفتکش یونانی پس از آن صورت گرفته که یونان روز 26 فروردین ماه سال جاری یک نفتکش روسی حامل نفت ایران را که مطابق قوانین تعریف شده دریانوردی با پرچم کشورمان حرکت می کرد، در آب های ساحلی خود توقیف کرده بود و آخرین گزارش های رسیده حاکی از آن بود که یونان محموله نفتی این کشتی را برای انتقال به آمریکا به یک نفتکش آمریکایی تحویل داده است.

این اقدام دولت یونان هیچ خاستگاه و مبنای قانونی ندارد و صرفاً با درخواست آمریکا و در چارچوب تحریم های یکجانبه آمریکا و تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه صورت گرفته است! سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان با صدور بیانیه ای، این اقدام دولت یونان را مصداق بارز دزدی دریایی دانسته و وزارت خارجه نیز کاردار سفارت یونان را احضار کرده و ضمن یادآوری تعهدات بین المللی این کشور تاکید کرده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

... حالا نوبت کره جنوبی است!

... حالا نوبت کره جنوبی است!