مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 19:272022-05-27اقتصادي

اصلاح یارانه ها تاثیر مثبت بر بازار کشاورزی و صنایع غذایی دارد


دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و کشاورزی با بیان اینکه اصلاح یارانه ها تاثیر مثبتی بر بازار کشاورزی و صنایع غذایی دارد، گفت: رقابت برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت تولید بیش تر می شود.

- محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و کشاورزی اظهار داشت: واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود ضربه مهلکی به تولید زده است؛ به ویژه در زمانی که کالاها با ارز 4200 تومانی وارد می شد تولیدکننده امکان هیچ گونه رقابتی را نداشت.

وی افزود: قیمت سوخت، انرژی، فعالیت های آزمایشگاهی،دستمزدها،مالیات و  بیمه  که به هزینه های تولید مرتبط است گران می شود اما هم زمان قیمت کالاها اصلاح نمی شود که این امر به تولید لطمه وارد کرده است.

دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و کشاورزی ادامه داد: یکی خواست های مهم صنایع غذایی کشور  اجرای کامل قانون بهبود محیط کسب و کار است؛ در این قانون اشاره شده است که از تشکل  برای تصمیم گیری ها باید نظر سنجی شود.

  وی تصریح کرد:در همه صنوف به غیر از نانوایان قیمت ها توسط خود صنف تعیین می شود اما در بخش صنایع غذایی قیمت گذاری به دولت سپرده شده است که لازم است در این بخش نیز تجدید نظر صورت گیرد.

* تنظیم واردات کالاهای اساسی پس از حذف ارز 4200 تومانی امیر رضا ثابتی پی رییس فدراسیون تشکل های صنایع غذایی و کشاورزی  ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح یارانه ها تاثیر مثبت بر بازار کشاورزی و صنایع غذایی دارد

اصلاح یارانه ها تاثیر مثبت بر بازار کشاورزی و صنایع غذایی دارد