مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 17:472022-05-27سياسي

چند نکته درباره بیماری «آبله میمونی»


رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که تاکنون مورد قطعی از بیماری آبله میمونی در کشور و استان ما مشاهده نشده است، گفت: خوشبختانه با زیرساخت فراهم شده برای کنترل کرونا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، علی احمدی امروز در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون موردی از آبله میمون در استان گزارش نشده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ضمن تبیین تعاریف و مفاهیم مورد مشکوک، محتمل و قطعی در نظام مراقبت بیماری های واگیر در استان و کشور، افزود: این سه واژه با یکدیگر کاملا متفاوت هستند و تعاریف اختصاصی دارند.

  وی با بیان اینکه در نظام مراقبت آبله میمونی هر فردی که دچار ضایعات پوستی، تب و بزرگی غدد لنفاوی باشد می تواند مشکوک به این بیماری باشد، تصریح کرد: اما علائم مذکور در سایر بیماری ها نظیر آبله مرغان، مونوکلئوزیس عفونی، سرخک و سرخجه نیز مشاهده می شود و شرط کافی برای تشخیص این بیماری نیست و برای تشخیص دقیق بیماری باید از روش های تشخیصی آزمایشگاهی استفاده و به شرح حال بیمار توجه کرد.

  احمدی با بیان اینکه واژه محتمل نیز به مواردی از بیمار احتمالی گفته می شود که فرد علاوه بر علائم بیماری باید از نظر اپیدمیولوژیک نیز دارای سابقه سفر به مناطق آلوده یا تماس با فرد آلوده نیز باشد، خاطرنشان کرد: هنگامی که با روش های آز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته درباره بیماری «آبله میمونی»

چند نکته درباره بیماری «آبله میمونی»