مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 17:072022-05-27پزشكي

جوان زنجانی جان 4 بیمار را نجات داد


مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: سومین اهدای عضو در استان با اهداف کبد، کلیه ها و قلب یک جوان زنجانی به ثبت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، شهریار اماموردی در جمع خبرنگاران از ثبت سومین ایثار ماندگار در زنجان از آغاز سال جاری خبر داد و اظهار کرد: هادی قاسمی نژاد 25 ساله ساکن زنجان، به علت سانحه رانندگی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافته بود، اما با وجود تلاش و پیگیری های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

   مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان اضافه کرد: به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

  وی ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده و پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم معالج، بیمار شب گذشته برای اهدای ارگان ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای چهار عضو بدن، چند هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان زنجانی جان 4 بیمار را نجات داد

جوان زنجانی جان 4 بیمار را نجات داد