مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 14:572022-05-27اقتصادي

جزییات اجرای قانون جدید چک/ قانون جدید از فردا اجرا می شود


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد که قانون جدید چک مبنی بر برداشت از سایر حساب های فرد در صورت خالی بودن حساب، از فردا در شبکه بانکی اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهران محرمیان امروز در گفت وگوی زنده با بخش خبر ساعت 14 گفت: از فردا قانون جدید چک مبنی بر مسدود کردن مبلغ چک از سایر حساب های فرد دارنده چک برگشتی، اجرا می شود.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ادامه داد: به عنوان مثال اگر کسی چک 10 میلیون تومانی صادر کرده باشد و فقط یک میلیون تومان در حساب جاری اش باشد در صورت برگشت زدن چک توسط مشتری و بانک از سایر حساهای فرد در سایر بانک ها به مبلغ باقیمانده یعنی 9 میلیون تومان دیگر مسدود می شود و مازاد بر آن در حسابهای فرد را کاری نداریم.

مسدودی تا زمانی که حکم دادگاه صادر شود و به اندازه مبلغ کل چک پول به حساب ذی نفع واریز شود.

وی افزود: این قانون به تدریج اجرا می شود و از روز شنبه 7 خرداد ماه کلیه چک های برگشتی مسدود نمی شود بلکه یک تعدادی و یک بخش از چک ها مسدود می شود و می خواهیم عملکرد این طرح را از بانک ها بگیریم که اگر درست عمل کند تا یک هفته به صورت کامل و در همه بانک ها اجرا می شود.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: چک هایی که به صورت توالی برگشت خورده و به بانک مرکزی می رسد در سامانه چک های صیادی ثبت می شود و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات اجرای قانون جدید چک/ قانون جدید از فردا اجرا می شود

جزییات اجرای قانون جدید چک/ قانون جدید از فردا اجرا می شود