مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 12:272022-05-27سياسي

ترویج مکتب فقهی اهل بیت از جمله خدمات امام صادق(ع) بود


تربیت شاگردان زیاد در رشته های مختلف و ترویج مکتب فقهی اهل بیت در مقابل مکتب اهل حدیث و قیاس از جمله خدمات امام صادق(ع) بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین فقیهی، استاد حوزه و دانشگاه، در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان، به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) در زمان دو گروه از طاغوتیان به امامت رسیدند؛ یعنی بنی امیه و بنی عباس که بخشی از زندگی ایشان در دوران حکومت هر کدام از این طاغوت ها بود.

وی ادامه داد: در تغییر حکومت بنی امیه به بنی عباس فرصتی برای امام صادق(ع) به دست آمد و امام نیز از این فرصت استفاده کردند و شاگردانی نزدیک به 4 هزار نفر از کشورهای مختلف به مدینه آمدند و امام این ها را تربیت کرد؛ حتی ابوحنیفه و مالک که دو تن از سران مذاهب سنی هستند هم از شاگردان امام صادق(ع) بودند؛ امام شاگردانی در رشته های تخصصی پرورش دادند، مثل علم فیزیک و شیمی، کلام، فقه و تفسیر و هرکدام از این افراد امور مناطقی که در آن زندگی می کردند را برعهده داشتند.

فقیهی به دستاورد دیگر امام اشاره و بیان کرد: دستاورد دیگر پیوند قرآن و اهل بیت بود که امام این را انجام داد؛ کاری که دشمنان آن روز و امروز سعی داشتند نشود و بین این دو جدایی بیندازند اما امام اجازه ندادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج مکتب فقهی اهل بیت از جمله خدمات امام صادق(ع) بود

ترویج مکتب فقهی اهل بیت از جمله خدمات امام صادق(ع) بود