مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 10:022022-05-27سياسي

پایان ائتلاف تاکتیکی پایداری ها با قالیبافی های مجلس


طی دوسال گذشته ، چون مقرر شده بود ،اختلاف ها، علنی نشود ، رفتار پارلمانی پایداری ها نیز همسو با قالیباف و حامیانش بود و در انتخابات هیات رییسه هم ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، چهارشنبه گذشته و در انتخابات بهارستان، اعضای هیات رییسه مجلس یازدهم برای سومین سال فعالیت، انتخاب شدند.

این انتخابات، در پی انتشار فایل صوتی فرماندهان سپاه و ماجرای خرید سیسمونی و تاثیر آنها بر فرجام سیاسی قالیباف با حساسیت ویژه ای از سوی فعالان سیاسی و طیفی از افکارعمومی پیگیری می شد.

نهایتا هم طیق پیش بینی های غالب، قالیباف به دلیل نداشتن رقبا و حتی رقیبی جدی و با بهره گیری از حمایت اغلب اعضای فراکسیون 250 عضوی انفلاب اسلامی ، توانست بار دیگر، رییس بماند اما ریزش آرای او، زنگ هشدار معناداری بود که طنین آن به گوش ناظران بیرونی و قالیباف و حامیانش نیز رسید.

علت ریزش آرای رییس مجلس، موضوعی است که محمد علی پورمختار نماینده ادوار مجلس در گفت و کو با خبرآنلاین به واکاوی آن پرداخته و پیش بینی می کند، این روند نزولی آرا در انتخابات سال آینده هیات رییسه نیز تکرار و، بیشتر خواهد شد: قالیباف در انتخابات اخیر هیات رییسه مجلس با 194 رای برنده میدان شد این در حالی است که او در دو دوره گذشته با 230 رای به صندلی ریاست بهارستان تکیه زده بود، علل این ریزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان ائتلاف تاکتیکی پایداری ها با قالیبافی های مجلس

پایان ائتلاف تاکتیکی پایداری ها با قالیبافی های مجلس