مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 09:222022-05-27بين الملل

مسکو: آمریکا به دنبال جهانی کردن ناتو است


معاون وزیر خارجه روسیه گفت که واشنگتن در جهت مهار کردن چین در منطقه «ایندوپاسیفیک» و روسیه در آفریقا درصدد است تا به ناتو وظایف یک پلیس جهانی را بسیار فراتر از منطقه اصلی مسئولیتِ آن بدهد.

- معاون وزیر خارجه روسیه گفت که واشنگتن در جهت مهار کردن چین در منطقه ایندوپاسیفیک و روسیه در آفریقا درصدد است تا به ناتو وظایف یک پلیس جهانی را بسیار فراتر از منطقه اصلی مسئولیتِ آن بدهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که جاه طلبی های جهانی ائتلاف نظامی آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو موجب بروز عواقب فاجعه بار در آفریقا و خاورمیانه شده است.

گروشکو در این رابطه گفت: در مورد آفریقا، پیامدهای فاجعه بار جاه طلبی های جهانی ناتو برای مدت زمانی طولانی در عراق، لیبی و سوریه احساس خواهد شد.

در نتیجه مداخلات کشورهای ناتو و آزمایش های انجام شده آنان در زمینه مهندسی سیاسی-اجتماعی، از جمله با به کار گرفتن ابزار نظامی، مناطقی گسترده حالت دولتی و حاکمیتی خود را از دست داده به پناهگاه و بستری برای پرورش تروریسم تبدیل شده اند.

وی همچنین در ادامه گفت که آمریکا در تلاش است تا با استفاده از مسئله ای که تهدید روسیه برای آفریقا می خواند، ناتو را به یک پلیس جهانی تبدیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: آمریکا به دنبال جهانی کردن ناتو است

مسکو: آمریکا به دنبال جهانی کردن ناتو است