مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 09:222022-05-27بين الملل

مقام چینی: حل و فصل بحران اوکراین مستلزم پیشبرد مذاکرات است


وزیر خارجه چین در گفتگو با همتای فرانسوی خود تاکید کرد که راه حل صلح و تسهیل مذاکرات بین طرف های روسی و اوکراینی این است که کشورهای دیگر هیزمی به آتش درگیری ها نیفزایند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وانگ یی وزیر خارجه چین اعلام کرد که حل و فصل بحران اوکراین مستلزم تلاش مشترک همه طرف ها و پیشبرد مذاکرات است و نه افزودن هیزم به آتش.

وانگ در گفتگوی تلفنی با کاترین کولونا همتای فرانسوی خود در این باره گفت: اوضاع بین روسیه و اوکراین به یک دو راهی جدید رسیده است.

از یک سو، درگیری طولانی و پیچیده است و از سوی دیگر، درخواست ها برای صلح تشدید و به تلاش ها برای تشویق به آشتی و پیشبرد مذاکرات افزایش یافته است.

وی افزود: ضروری است که همه طرف ها بسیج شوند و اقداماتی را که به صلح و تسهیل مذاکرات کمک می کند، انجام دهند، و هیزمی به آتش درگیری ها اضافه ننمایند.

وزیر خارجه چین همچنین تلاش های میانجیگری طرف فرانسوی مثبت ارزیابی کرد و گفت که پکن قصد دارد به ایفای نقشی سازنده به روش خود ادامه دهد.

وی پیشتر نیز در یک گفتگو از طریق ویدئوکنفرانس با آنالنا بائربوک همتای آلمانی خود اعلام کرده بود که با توجه شرایط غذایی دشوار ایجاد شده در دنیا، ایجاد یک کریدور سبز (مسیری امن) جهت انتقال غلات از روسیه و اوکراین ضروری است و چین آماده ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام چینی: حل و فصل بحران اوکراین مستلزم پیشبرد مذاکرات است

مقام چینی: حل و فصل بحران اوکراین مستلزم پیشبرد مذاکرات است