مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 08:322022-05-27اقتصادي

افزایش توان تولید نیروگاه های برق با کاهش دمای ورودی به توربین ها


استفاده از شیوه های دانش بنیان در تولید برق سبب شده است بدون نیاز به سوخت اضافی و همچنین سرمایه گذاری 10 درصدی نسبت به شرایط نرمال، زمینه افزایش توان نیروگاه ها مهیا شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تمرکز بر صنایع دانش بنیان می تواند زمینه تغییر زمین بازی اقتصاد کشور را فراهم کند و باز شدن بسیاری از بن بست های فرضی اقتصاد کشور را به دنبال داشته باشد.

بر این اساس یکی از مهمترین بخش هایی که نیازمند ورود قدرتمند صنایع دانش بنیان است، حوزه انرژی کشور به حساب می آید، جایی که به دلیل سیاست گذاری نادرست در طول سالیان اخیر زمینه بروز مشکلات گسترده ای را فراهم کرده و در بسیاری از حامل های انرژی کشور ایران باوجود ظرفیت تولید قابل توجه به یک واردکننده انرژی بدل شده است.

در همین راستا حرکت به سوی ارتقای توان عملیاتی واحدهای نیروگاهی به عنوان بخش مهمی از پازل انرژی کشور در جهت استفاده بهینه از سوخت های فسیلی می تواند گام اساسی به منظور استفاده از صنایع دانش بنیان در جهت بهبود شرایط انرژی کشور را رقم بزند.

در اینباره، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون انرژی مجلس در خصوص برنامه دولت برای ارتقای توان عملیاتی واحدهای تولید برق کشور، می گوید: برنامه داریم، بدون اضافه کردن سوخت و بدون سرمایه گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش توان تولید نیروگاه های برق با کاهش دمای ورودی به توربین ها

افزایش توان تولید نیروگاه های برق با کاهش دمای ورودی به توربین ها