مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 08:022022-05-27اقتصادي

پیش بینی صادرات 12 میلیارد دلاری به عراق در سال جاری


عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه امیدواریم امسال به رقم صادرات 12 میلیارد دلاری به عراق دست یابیم، گفت: ضرورت دارد صادرات ما با توجه به توسعه پروژه های مهندسی و ساخت و ساز در عراق، - سید حمید حسینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت صادرات به عراق اظهار داشت: صادرات ایران به عراق در فروردین ماه کاهشی بود و حتی از میانگین صادرات 500 میلیون دلار در ماه نیز کمتر بود و در مقاصد صادراتی، در این ماه امارات جایگزین عراق شده است.

  عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: البته این مساله را نمی توان طولانی مدت دانست زیرا در فروردین ماه به علت تعطیلات نوروز و همچنین ماه رمضان فعالیت تجاری با عراق کاهشی می شود.

همچنین ممنوعیت صادرات برخی کالاها به دلیل جنگ و بحران روسیه و اوکراین نیز بر روی کاهش صادرات ما به عراق موثر بوده است.

  وی بیان داشت: صادرات گاز که یک رقم عمده ای از صادرات ما را تشکیل می دهد در آمار نیست و معمولا در اردیبهشت ماه یک فاکتور گاز در صورتحساب ها می آید که ارزش صادرات را افزایش می دهد.

* پیش بینی صادرات 12 میلیارد دلاری به عراق در سال جاری حسینی اضافه کرد: گمرک در ارائه آمار صادرات تاخیر دارد و آمار فروردین را اخیرا اعلام کرد و هنوز آمار اردیبهشت را اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی صادرات 12 میلیارد دلاری به عراق در سال جاری

پیش بینی صادرات 12 میلیارد دلاری به عراق در سال جاری