مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 20:022022-05-26سياسي

ابراز امیدواری رییس مجمع جهانی اقتصاد به حصول توافق در وین


رییس مجمع جهانی اقتصاد در دیدار امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین به نتیجه مورد نظر برسد و زمینه بهره گیری از توانمندیهای ایران در احیای اقتصاد منطقه و جهان بیش از پیش فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داوس با بورگه برنده ، رییس مجمع جهانی اقتصاد و وزیر خارجه سابق نروژ دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، به تبیین برخی حوزه های اولویت دار آن پرداخت.

وی با یادآوری ظرفیت های ممتاز ایران در حوزه های حمل و نقل و ترانزیت منطقه ای و بین المللی و نیز صنایع نفت و گاز کشور، گسترش همکاری و تجارت با کشورهای پیرامونی را اولویت سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وزیر امورخارجه همچنین به اقتضائات بازسازی اقتصاد جهانی پس از را در این راستا خواند و آمادگی ایران برای کار مشترک با مجمع جهانی اقتصاد با هدف شناساندن ظرفیت های این ابتکار را اعلام کرد.

رییس مجمع جهانی اقتصاد نیز با استقبال از دیپلماسی اقتصادی ایران بویژه گسترش تعاملات با همسایگان، اظهار علاقه مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس در نشست داوس 2022 برای گسترش همکاری اقتصادی با ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری رییس مجمع جهانی اقتصاد به حصول توافق در وین

ابراز امیدواری رییس مجمع جهانی اقتصاد به حصول توافق در وین