مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 19:272022-05-26اقتصادي

بهره برداری از فاز نخست بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور تا شهریور ماه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک محمود کمانی ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان استانداری مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه گذاری انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: رشد صنعت برق در دنیا در انرژی های تجدیدپذیر در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته به طوری که در سال 2020 این رشد به 31 درصد رسیده است.

وی افزود: تأمین سوخت نیروگاه های یکی از چالش هایی بود که در سال گذشته با آن دست و پنجه نرم می کردیم به همین منظور تصمیم گرفته شد تا به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برویم.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: دولت بنا دارد با برنامه ریزی های صورت گرفته و در مدت چهار سال به سمت تولید و احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر گام بردارد.

کمانی ادامه داد: یکی از برنامه های دولت تأمین 4 هزار مگاوات برق به وسیله نیروگاه های خورشیدی است که به همین منظور در حال بررسی طرح های سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از نظر تعریف ساختگاه ها در جایگاه خوبی است، اضافه کرد: مرحله دوم مناقصه سرمایه گذاران بخش انرژی های تجدیدپذیر در هفته بعد انجام می شود و ساخت نیروگاه ها نیز تا یک ماه آینده کلید می خورد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هدف گذاری تولید دو هزار مگاوات با استفاده از نیروگاه های خود تأمین صنعتی و همچنین تولید سه هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از فاز نخست بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور تا شهریور ماه

بهره برداری از فاز نخست بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور تا شهریور ماه