مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 19:272022-05-26سياسي

امیدواری رییس مجمع جهانی اقتصاد به حصول توافق در وین


رییس مجمع جهانی اقتصاد در دیدار امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین به نتیجه مورد نظر برسد و زمینه بهره گیری از توانمندیهای ایران در احیای اقتصاد منطقه و جهان بیش از پیش فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس با بورگه برنده ، رییس مجمع جهانی اقتصاد و وزیر خارجه سابق نروژ دیدار و گفتگو کرد.

  امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، به تبیین برخی حوزه های اولویت دار آن پرداخت.

  وی با یاداوری ظرفیتهای ممتاز ایران در حوزه های حمل و نقل و ترانزیت منطقه ای و بین المللی و نیز صنایع نفت و گاز کشور، گسترش همکاری و تجارت با کشورهای پیرامونی را اولویت سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

   وزیر امو خارجه همچنین به اقتضائات بازسازی اقتصاد جهانی پس از کرونا اشاره کرد و ابتکار رییس جمهور اسلامی ایران در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در قطر تحت عنوان گاز برای بازسازی اقتصاد جهانی در دوره پس از کرونا را در این راستا خوانذ و آمادگی ایران برای کار مشترک با مجمع جهانی اقتصاد با هدف شناساندن ظرفیتهای این ابتکار را اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدواری رییس مجمع جهانی اقتصاد به حصول توافق در وین

امیدواری رییس مجمع جهانی اقتصاد به حصول توافق در وین