مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 17:322022-05-26اقتصادي

افزایش خروجی سدزاینده رود برای آخرین نوبت آبیاری کشاورزی دراصفهان


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از رهاسازی آب برای توزیع آخرین نوبت آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان خبرداد.

- محمود چیتیان در گفت وگو با خبرنگار مهر با اعلام افزایش خروجی سد زاینده رود از بامداد امروز پنجشنبه پنجم خردادماه، اظهار داشت: این پنجمین و آخرین نوبت توزیع آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان است.

وی با بیان اینکه آب به مدت 10 روز برای اراضی کشاورزی شرق اصفهان توزیع خواهد شد، خاطرنشان کرد: رهاسازی آب تنها برای کشت شرق است و توزیع نوبت دوم آب برای آبیاری باغات و اراضی غرب اصفهان به تازگی به اتمام رسید.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان ذخیره کنونی سد زاینده رود را 385 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: ورودی به این سد هم اکنون 60 متر مکعب بر ثانیه و خروجی از آن 80 مترمکعب بر ثانیه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر پیش از این تا 27 اردیبهشت ماه طی چهار نوبت برای اراضی کشاورزی شرق اصفهان آب توزیع شده که هر نوبت به مدت 10 تا 12 روز بوده است.

توزیع مرحله چهارم آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان از 16 تا 27 اردیبهشت ماه ادامه داشت.

همچنین طی نوبت سوم توزیع آب برای کشت شرق اصفهان و نیز بنش اول برای باغات غرب این خطه به طور همزمان از شامگاه 25 فروردین ماه افزایش یافت و تا پنجم اردیبهشت ماه جاری بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خروجی سدزاینده رود برای آخرین نوبت آبیاری کشاورزی دراصفهان

افزایش خروجی سدزاینده رود برای آخرین نوبت آبیاری کشاورزی دراصفهان