مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 15:072022-05-26فرهنگي

خرمشهر به روایت مجید انتظامی/وقتی موسیقی، آزادی خونین شهر را بازنمایی می کند


در بین آثار برگزیده خرمشهر، شاید اگر بخواهیم تمام جوانب موسیقایی، مفهومی، ساختاری و مردمی یک اثر را در نظر بگیریم، بی شک اثر «حماسه خرمشهر» ساخته مجید انتظامی برگزیده برگزیده هاست.

- خرمشهر در آثار هنرمندان موسیقی کشور خرمشهر بدون اغراق به جزیی از وجود تک تک ما ایرانی ها تبدیل شده و به هیچ عنوان نمی توان این کلیدواژه، این عضو حیاتی و این شهر را از گوشت، پوست و استخوان یک ایرانی جدا و منفک کرد.

همه هم با آثاری که برایش ساخته شده آشنایی داریم و خاطرات فراوان، از ممد نبودی گرفته که از بخشوی  بوشهری بنام جهانبخش کردی زاده نشات گرفت و جواد عزیزی شعر معروف ممد نبودی را روی این نغمه گذاشت و کویتی پور و حسین فخری هم آن را مشهور عالم کردند.

سمفونی خرمشهر را می توان دومین اثر مهم و شناخته شده برای خرمشهر عنوان کرد.

این اثر تحت  آلبوم سمفونی حماسه خرمشهر ساخته مجید انتظامی است که سال 91 توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تولید شد و به سرعت جای خود را در گوش و دل و جان مردم ایران باز کرد.

نخل های بی سر یکی دیگر از آثاری است که اگر بخواهیم در سیر تاریخی آثار خلق شده برای خرمشهر برجسته ترین را ذکر کنیم، بی شک این اثر به دو دلیل مهم اول اینکه خواننده اش، محسن چاووشی از محبوب ترین خواننده های امروز کشور است و دلیل دیگرش نیز گیرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرمشهر به روایت مجید انتظامی/وقتی موسیقی، آزادی خونین شهر را بازنمایی می کند

خرمشهر به روایت مجید انتظامی/وقتی موسیقی، آزادی خونین شهر را بازنمایی می کند