مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 11:472022-05-26سياسي

سلسله وبینارهای درس گفتار «حکمرانی خلاق و دانش بنیان» برگزار می شود


سلسله وبینارهای درس گفتار «حکمرانی خلاق و دانش بنیان» که به بررسی نقش هوش مصنوعی، صنایع خلاق، شرکت های دانش بنیان، اینترنت اشیاء، اقتصاد و .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در گفت وگویی خبری، با بیان اینکه حکمرانی یک موضوع جدی است که متاسفانه در کشور کمتر به آن پرداخته شده است تصریح کرد: ما بصورت موردی بحث های فقه سیاسی، اندیشه سیاسی و نظام سیاسی را در کشور داریم و اندیشمندان مختلفی هم در این زمینه کار می کنند اما اینکه با زاویه دید حکمرانی، آن هم با منظومه تفکر شیعی و ولایت فقیه و با نگاه اسلامی به حکمرانی بپردازیم، کمتر مورد توجه واقع شده است.

وی افزود: در تمهید نهم کتاب مفاتیح الحیات، یک بحثی را حضرت آیت الله جوادی آملی دارند که نظرشان این است که دو نوع اجتهاد داریم که یک نوع اجتهاد نوع اول بوده و همان کار مصطلح است که مراجع معظم تقلید انجام می دهند و در واقع اثبات و استنباط حکم فقهی است که دارد انجام می شود.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق اضافه کرد ایشان همچنین معتقدند که وقتی حکم خداوند اثبات شد و احکام فقهی را استنباط کردیم، نحوه اجرای آن در جامعه یعنی مدیریت اجرای احکام الهی در جامعه هم نیازمند اجتهاد است که آنرا را اجتهاد نوع دوم نامیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلسله وبینارهای درس گفتار «حکمرانی خلاق و دانش بنیان» برگزار می شود

سلسله وبینارهای درس گفتار «حکمرانی خلاق و دانش بنیان» برگزار می شود