مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 ساعت 09:422022-05-26پزشكي

این خوراکی ها را در روزهای خاکی مصرف کنید!


یک کارشناس تغذیه به تشریح باید و نبایدهای تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا و روزهای پر گرد و غبار پرداخت.

- نیلوفر حیدری با اشاره به لزوم توجه به تغذیه سالم در شرایط آلودگی هوا و وجود گردو غبار، گفت: تغذیه همواره نقش مهمی در سلامت افراد دارد و در شرایط آلودگی هوا این اهمیت دو چندان می شود و نیاز است افراد در این شرایط توجه ویژه تری نسبت به تغذیه خود داشته باشند.

حیدری مهمترین نکته تغذیه ای در روزهای آلوده و پرگردو غبار را مصرف مناسب مایعات عنوان کرد و افزود: نوشیدن مایعات بویژه آب در شرایط آلودگی هوا نه تنها موجب شست و شوی دهان و دستگاه گوارش می شود، بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از گردو غبار و آلودگی هوا را از بین می برد.

وی افزود: علاوه بر این با نوشیدن آب و افزایش فعالیت دستگاه گوارش، بخشی از آلودگی های وارد شده به بدن توسط ادرار دفع می شود.

حیدری در ادامه بر مصرف روزانه شیر کم چرب در شرایط آب و هوایی آلوده تاکید کرد و افزود: از آنجا که کلسیم موجود در شیر کم چرب از جذب آلاینده های موجود در گرد و غبار و هوای آلوده جلوگیری می کند، مصرف مکرر و روزانه سه تا چهار فنجان شیر در این شرایط آب و هوایی توصیه می شود.

این کارشناس تغذیه بر مصرف منابع ترکیبات آنتی اکسیدان در شرایط آلودگی هوا هم تاکید کرد و افزود: آلاینده های موجود در هوا با حمله به س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این خوراکی ها را در روزهای خاکی مصرف کنید!

این خوراکی ها را در روزهای خاکی مصرف کنید!